Spolupráce s ČŠI pro podporu vzdělávání romských žáků
Popis intervence
Česká školní inspekce podporuje inkluzi, zná učitelskou praxi a rozumí náročným situacím jednotlivých škol, takže při otevřené komunikaci může spolupráce vést k poskytování metodické podpory a učitelé se nemusí obávat nedůvodné kritiky a komplikací.
Kde hledat inspiraci?
Shrnutí dobré praxe reflektující hodnocení úspěšných strategií základních škol vzdělávajících znevýhodněné žáky nabízí ČŠI v jedné ze svých tematických zpráv. Vymezení činností kvalitní školy, která podporuje vzdělávání všech žáků, včetně těch se speciálními vzdělávacími potřebami, obsahují samotná hodnotící kritéria inspekční činnosti obsažená v modelu Kvalitní škola.
Na co si dát pozor?
Je nutné vyvarovat se celkové mezi-institucionální nedůvěry mezi školou (školami) a krajským pracovištěm inspekce, jehož hlavním úkolem je poskytovat zpětnou vazbu na základě hodnocení naplňování kritérií Kvalitní školy. Další bariérou při implementaci muže být nedostatečná personální kapacita inspektorátů.